Crowdfunding

Wat is Crowdfunding?
Crowdfunding is funding door de “crowd”. Wij willen een evenement organiseren zonder daarbij geld te lenen van de bank. Binnen een vooraf gestelde termijn proberen wij ons financieringsdoelbedrag te realiseren.
Die ‘CROWD‘ begint bij JOU, (al) je vrienden, (al) hun vrienden, (al) hun vrienden…enzovoorts!

Waarom crowdfunding?
Crowdfunding is voor ons een middel om aan te tonen dat er voldoende ‘obstacle run’ liefhebbers en zombiefanaten zijn die dit avontuur met ons willen aangaan. Daarnaast zorgt crowdfunding ervoor dat jullie samen met ons bepalen hoe groot we het gaan opzetten. Als we meer ophalen dan het minimale bedrag, gebruiken we dit geld om het festival nog beter te maken: denk bijvoorbeeld aan extra obstakels, een tweede podium of halen we Justin Bieber naar Nederland (sorry dat laatste niet).
NIEUWS
Tot 1 december is het mogelijk om een “crowdfunding ticket” te reserveren. De inschrijfperiode is echter verlengd!
– Na 1 december gaan de prijzen van een aantal tickets iets omhoog en is het niet meer mogelijk om de “unieke” crowdfunding opties te bestellen (o.a. Medic ticket, ‘founders t-shirt’ etc.)
– Tot en met 28 februari kan men zich nog steeds aanmelden voor het evenement.
– Op 1 maart wordt besloten of het evenement door kan gaan (bij minimaal €100.000 , evt. met steun van sponsoren).
Inschrijven blijft zonder risico, want lukt het niet om het benodigde bedrag op te halen dan wordt geen geld van je rekening geïncasseerd.

Als ik nu een kaartje reserveer en we halen het minimale benodigde bedrag niet, ben ik dan mijn geld kwijt?
Nee! Bij jouw inschrijving teken je een automatische machtiging. Mocht het ons niet lukken om binnen de gestelde termijn het minimum bedrag op te halen dan kunnen we het evenement niet organiseren en vervalt jouw machtiging. Er wordt dan ook niets (nul komma nul) van jouw rekening afgeschreven.

En als we het minimale bedrag wél halen?
Als we bij sluiting van de crowdfunding het minimale bedrag hebben gehaald (YES!), dan hebben we gegarandeerd voldoende om het evenement neer te zetten. Het bedrag wordt dan van jouw rekening geschreven en jouw inschrijving (en eventuele beloning) worden definitief. Je bent op dat moment zeker van een ticket voor Run Like Hell 2014.

Wat gebeurt er als we veel meer binnenhalen dan het minimale bedrag?
Hoe meer we binnenhalen, hoe groter / leuker/ enger we het evenement gaan maken. Als het minimale bedrag is binnengehaald zullen we 0p de site zogenaamde ‘stretch goals’ bekend maken: een volgend doelbedrag waarbij we iets extra’s kunnen doen zoals een extra hindernis, of een andere – niet nader genoemde – artiest, extra podium, goede dj, bekende band, extra bierbar, etc.

Hoe komen jullie bij het minimale bedrag van € 100.000?
In samenwerking met Brinx Events en onze vrijwilligers hebben we een complete begroting gemaakt van RLH. Denk hierbij aan locatiehuur, beveiliging, parcours uitzetten, obstakels bouwen, grimeren zombies, catering, en nog veeeel meer. Hieruit is een prijs gerold – of beter gezegd 3 prijzen – waarbij € 100.000 het laagste bedrag was, waarbij we RLH kunnen neerzetten. Halen we meer geld op, oftewel, zijn er meer deelnemers, zombies en bezoekers, dan wordt RLH nog groter, mooier en beter neergezet. Hoe? Dat zullen wij op een later tijdstip bij de zogenaamde ‘stretch goals’ bekend maken.

Wie zijn jullie?
Run Like Hell is opgezet door Bart Wittkampf en Cecile Hannen. We werken samen met een grote groep vrijwilligers en een team van professionals zoals Sam van den Brink en Laszlo Gimenez van Brinx Events. Fotografen Roy Soetekouw en Rik Vermeulen helpen ons met foto’s (*duh*) en hebben de fantastische trailer gemaakt. Joris Rigter is the man op het gebied van obstakels en zal al z’n creativiteit loslaten op het parcours en decor, dit laatste in samenwerking met Janneke Koolen (van Jan’s Producties).
Voor meer informatie over Run Like Hell neem gerust contact met ons op.

Kan ik als vrijwilliger meewerken?
Graag zelfs, we hebben keihard mensen nodig die ons op de dag zelf (maar ook vooraf) helpen! Ook tijdens de crowdfunding kun je het één en ander doen voor RLH. Schreeuw het van de daken, flyer op je universiteit of school, overtuig je collega’s, spam 3FM, mail DWDD, regel Monster als sponsor, enzovoorts.
Aanmelden als vrijwilliger? Neem contact op!